20 Травня, 2024 1:45 am

Гончаренко: Вчора у мене на ефірі в Тік-Ток люди включались і публічно хвалились, що вони «ухилянти». Це вже не просто фінальний дзвінок

У мене давно є багато думок про комунікації і як вони ведуться в Україні.

Але, умовно, коли ми робимо Єдиний марафон, щоб давати «централізовану» позицію і працювати в пропаганду, але там у нас спікер виходить і говорить, що через 4 місяці у росіян буде стільки FPV дронів, що вони вбʼють кожного (!) українського солдата.

То як ми збираємось проводити мобілізацію?

Я розумію, що можливо він правий. Що росіяни мають дуже активне виробництво FPV дронів і так далі.

Але ці дві тези не працюють разом.

Вчора у мене на ефірі в Тік-Ток люди включались і публічно хвалились, що вони «ухилянти». Це вже не просто фінальний дзвінок, це крапка в інформаційній політиці держави.

Головні проблеми, які я бачу і що потрібно змінити:

1. Централізація і не віра в інститути. Не можливо побудувати якісну пропаганду не вибудовуючи інститути. Віра в те, що ми візьмем всі телеканали під одне і вони будуть говорити, що нам хочеться і так все спрацює – не спрацювала. Саме на Єдиному марафоні більшість хибних меседжів і йде. Потрібно вибудувати інститути.

2. Відсутність «мови». Ми описуємо нинішні події мовою або Другої світової війни, або 1917-1920. Подивіться на всі ролики «Захистимо дітей. Захистимо Батьківщину. Згадаймо козаків. Прочитаємо вірш Тараса Шевченка». Ми в 2024-му. Це не працює. Як би нам не подобався Тарас Шевченко.

3. Більшість військових, які відповідають за комунікації не мають ні освіти, ні досвіду, ні компетенцій. А люди з досвідом та освітою не мають офіцерських звань. Через це система закрита і через це рівень пропаганди такий, який є. Подивіться на 3-тю штурмову і будь-яку іншу бригаду. Відчуєте різницю. Нам потрібно якомога швидше реформувати інститут прес-офіцерства і зробити доступ до отримання офіцерського звання з цивільного сектору.

4. Перестати жувати соплі. «Ми – жертва». Це не той наратив, який допомагає перемогти у війні. Ми і на Захід, і на внутрішню аудиторію граємо в гру, яку нам навʼязала ліва інформаційна повістка. У війнах перемагають сильні, агресивні, жорсткі. Це наша основна ідея має бути. АГРЕСІЯ. Згадайте початок війни? Там не було сліз, там був драйв і знищення. Ми зараз воюємо проти ДРУГОЇ АРМІЇ В СВІТІ і воюємо добре. Але на Заході ми виглядаємо, як люди, які вже завтра програють. Ніхто не хоче асоціювати себе з жертвами.

5. ЕСТЕТИКА. Нам не вистачає краси в наших комунікаціях. Те, що у нас зараз є – це не естетично. Це шаровари та козаки. Козаки можуть бути гарними, але не так, як ми їх показуємо. Від естетики йде все. І етика, і красота, і перемога.

6. МОЖНА ПЕРЕСТАТИ ПОСТИТИ І РОЗПОВСЮДЖУВАТИ ВІДЕО З ТИСОЮ ТА ЗАТРИМКОЮ НА КОРДОНАХ? Дивіться просто цифри – мобілізувались до армії 1 млн людей. Тих, хто намагався втекти через кордон, ну, максимум тисяч 20. І ось цей фантастичний вчинок 1 млн людей ми принижуємо і кожен день розповідаємо про тих 20 тисяч.

7. ПЕРЕСТАТИ БРЕХАТИ. Це якийсь повний піздец, що відбувається. Просто в офіційній комунікації постійно йде брехня. То знищили сотню літаків в одень день. То мільйон російських солдат вже біжать. То всі еваюкувались з Севастополю. То путін помер. (Я сам це підтримував на початку війни. Тоді це потрібно було, щоб утримати бойовий дух). Зараз – в такому етапі війни – це абсурд. Ніхто не вірить в це. Нічого це не дає. Тільки навпаки.

8. Пояснити людям нашу стратегію. Поки що навіть я не знаю, яка у нас стратегія. Що ми збираємось робити? Яка наша ціль? Як ми збираємось воювати наступні роки? Скільки нам треба людей? Які правила гри для цих людей? Чи буде демобілізація і набір інших? Чи не буде? Відсутність чіткого плану – є також основною проблемою в нашій пропаганді.

https://t.me/oleksiihoncharenko/40562

 

Comments (0)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *